L’Oficina Comarcal de Consum engega la campanya “Aquest Black Friday, compra amb el cap”

El Black Friday és una jornada de descomptes a les botiges online i presencials. Foto: pixabay
El Black Friday és una jornada de descomptes a les botiges online i presencials. Foto: pixabay

L’Oficina Comarcal de Consum del Consell Comarcal de la Selva aconsella que es faci un consum responsable durant el Black Friday. És per això que ha engegat la campanya “Aquest Black Friday, compra amb el cap” per concienciar sobre la importància de comprar amb responsabilitat i de manera meditada.

El mes de novembre té lloc l’anomenat Black Friday, una jornada de descomptes a Internet i també en botigues presencials, que enguany s’escau el dia 27 i que, en alguns casos, s’allarga durant setmanes. La campanya “Aquest Black Friday, compra amb el cap” del Consell Comarcal de la Selva vol sensibilitzar la població de la importància d’evitar comprar impulsivament. És per això que ha elaborat una llista de consells, entre els quals hi ha la recomanació de fer una llista d’allò necessari; desconfiar de les grans ofertes d’Internet; controlar la despesa de les targetes de crèdit; recordar que els productes han de tenir la mateixa qualitat i garantia que sense la rebaixa; revisar que els productes mostrin el preu original o el percentatge de descompte i tenir en compte que el producte ha de complir tot allò que diu la publicitat.

A més, el Consell Comarcal també recorda que, si s’opta pel comerç electrònic, cal comprar en llocs de confiança. En aquest sentit, recomana buscar l’opinió d’altres usuaris, localitzar les dades de contacte, revisar les condicions i comprovar que l’adreça comença per http.

Compres fora de la Unió Europea i comprovants

La campanya “Aquest Black Friday, compra amb cap” també incorpora recomanacions per a aquelles compres fetes fora de la Unió Europea. En aquest sentit, recorda que si la compra es fa en un domini estranger i hi ha problemes la situació serà més difícil de resoldre, ja que el grau d’inseguretat jurídica és major.

D’altra banda, Consum explica que en les compres per internet es disposa de 14 dies per retornar els productes. En aquest cas, cal tenir present que l’empresa pot cobrar les despeses de devolució, sempre que ho hagi informat prèviament en les condicions. En darrer lloc es recomana guardar els tiquets de compra i comprovants, ja que són la garantia per a poder reclamar.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*