Blanes reafirma la seva oposició a la prolongació de l’autopista C-32

Declaració institucional de l'Ajuntament de Blanes en contra de la C-32.
Declaració institucional de l'Ajuntament de Blanes en contra de la C-32. Foto: laselva360

L’Ajuntament de Blanes ha reafirmat aquest divendres al matí el seu posicionament contrari a la prolongació de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar pel paratge del Vilar. L’alcalde blanenc Àngel Canosa ha llegit una declaració institucional a través de la qual el consistori mostra el seu rebuig a la construcció d’aquesta infraestructura, en un acte a la sala de plens del consistori al que han assistit diversos membres de la plataforma Aturem la C-32.

La declaració recorda que el ple municipal del 28 d’abril del 2016 va aprovar per unanimitat “fer seu” el resultat de la consulta popular sobre l’obra que es va fer dies abans i en la que el 73% dels votants es van posicionar en contra de la prolongació de l’autopista.

Durant la seva intervenció, l’alcalde ha dit que el consistori es mantindrà ferm al resultat de la consulta.

Ens mantindrem ferms al resultat de la consulta popular. El seu resultat va ser evident, no volem aquesta prolongació de la C-32. Entenem que hi ha professionals que han d’acordar amb la Generalitat, amb la plataforma i amb les iniciatives quin ha de ser el traçat, si realment es necessita, pel desenvolupament econòmic d’alguns, i ho deixo entre cometes, d’alguns. Hauríem de poder estudiar-ho”.

Per la seva banda el primer tinent d’alcalde Jordi Urgell ha recordat que el POUM de Blanes contempla una alternativa: la construcció de la ronda sud.

“El POUM contempla la construcció de la ronda sud, que aniria des de la ciutat esportiva fins a la rotonda de l’Hospital Comarcal. Això seria viable i no tindria l’impacte mediambiental de la C-32. També demanaríem a l’Ajuntament de Lloret que fes un esforç pel desdoblament de la carretera des de l’Hospital fins a la seva vila. Aconseguiríem desembossar i no malmetríem tot el paratge del Vilar i de Lloret.”

Urgell ha deixat la porta oberta a “qualsevol altra alternativa que vulgui presentar la plataforma o qualsevol veí ara que començarem el pla de mobilitat”.

Membres Aturem C32
Membres de la plataforma Aturem la C32 han estat presents a l’acte.

Des de la plataforma Aturem la C-32 han mostrat la seva satisfacció per la decisió del TSJC. Recorden que les obres de prolongació de l’autopista “malmeten els paratges del Vilar i Sant Pere del Bosc que, més enllà del valor mediambiental, tenen un valor sentimental” i diuen que han demanat a la Generalitat que aposti per les alternatives”.

En concret, aposten pel desdoblament de la GI-600 entre Tordera i Lloret.

“Hem demanat a la Generalitat que aposti per les alternatives perquè som conscients que hi ha un problema de mobilitat al territori. Aquestes alternatives passen pel desdoblament de la GI-600 des de Tordera fins a Lloret. És un projecte aprovat el 2012 amb un pressupost de 35 milions i que des de llavors està en un calaix sense dotació. En canvi, han sigut capaços d’impulsar en un any un projecte de 90 milions com és el de la prolongació de l’autopista. Apostem pel desdoblament de la Gi-600 que té un impacte ambiental molt menor i és molt més econòmic. Com bé diu el tribunal no podem fer una infraestructura per resoldre un problema de mobilitat puntual perquè la resta del temps estaria infrautilitzada”.

Per altra part, l’alcalde Àngel Canosa creu el posicionament de l’Ajuntament de Blanes no afectarà a les relacions institucionals amb l’Ajuntament de Lloret sinò que “les enfortirà més ja que ens provoca la necessitat a parlar”. “L’Ajuntament de Lloret ha d’entendre que quan el poble de Blanes parla té la mateixa legitimitat que el de Lloret”, ha dit.

Des de l’Ajuntament també demanen a la Generalitat “una rectificació que comporti la suspensió definitiva de les obres” i que “doni compliment al compromís de no executar l’obra mentre hi ha hagi una part del territori afectat que es manifesti en contra”.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*