Blanes rebutja la proposta de la Generalitat d’allargament de la C-32

Actual tram final de la C-32 a Blanes. Foto: Aj. Blanes
Actual tram final de la C-32 a Blanes. Foto: Aj. Blanes

L’Ajuntament de Blanes ha rebutjat la nova proposta dels estudis informatius i d’impacte ambiental per allargar l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Es demana que s’executi com a alternativa una ronda de circumval·lació incorporant diversos canvis, com ara substituir els viaductes a la GI-600.

Seguint la línia encetada ara fa un any amb la Declaració Institucional del 12 de juliol de 2019, contrària al projecte de prolongació, la Junta
de Govern Local (ERC-BECP) ha aprovat per unanimitat rebutjar la nova proposta de la Generalitat de Catalunya. En concret, la Junta es refereix al nou ramal de l’autopista C-32 Blanes-Lloret, aprovat el passat mes de juliol. L’acord del govern blanenc remarca que el motiu
principal per rebutjar la nova proposta és el seu gran impacte ambiental i paisatgístic sobre el municipi.

De fet, així ho manifestava la Declaració Institucional que van signar l’alcalde, Jordi Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell, l’any passat; el manifest es va fer públic a un acte on hi van participar representants de la Plataforma Aturem la C-32 i SOS Costa Brava.

Afectació dels Turons del Vilar i del Santuari del Vilar

L’acord de govern local recull que la proposta de nou traçat de la prolongació de l’autopista C-32 representa una reiteració de la traça i estructura viària que ja va ser rebutjada en la Consulta Popular de l’abril de 2016 a Blanes i Lloret de Mar. Els ens implicats argumenten que el projecte afecta els Turons del Vilar i el Santuari del Vilar; a més, també alteraria el paratge dels Tres Turons, considerats d’un alt valor natural, cultural i històric per a la vila de Blanes.

Aposta per fer una circumval·lació

L’Ajuntament farà arribar una notificació al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat on s’especifica que es considera convenient l’execució de l’’Alternativa 4’ planejada al projecte. Aquesta alternativa consisteix a executar una circumval·lació per la Ronda Nord que inclou diversos vials. L’equip de govern considera que aquesta alternativa és més adequada per millorar el trànsit de vehicles entre els municipis sense provocar afectacions ambientals i paisatgístiques. Tot i això, es demanen algunes mesures com la substitució dels grans viaductes que hi ha a la GI-600.

D’altra banda, es demana que es desplaci uns 200 metres cap al nord la traçada de la Ronda Nord de circumval·lació al seu pas pel barri de Ca la Guidó per evitar que el vial passi pel mig d’aquest veïnat. També s’especifica que caldrà preveure uns adequats accessos als barris de Residencial Blanes i Visatamar.

El termini per presentar al·legacions a la nova proposta de prolongació de la C-32 formulada per la Generalitat s’esgotarà dimarts de la setmana vinent, 20 d’octubre.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*