Campanya de la Corporació per potenciar que l’usuari truqui al CAP abans d’anar-hi

Hospital de Blanes
Hospital de Blanes. Foto: CC Selva

Les àrees bàsiques de salut de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva (Lloret, Tossa, Calella, Malgrat i Palafolls) han iniciat una campanya que té com a objectiu conscienciar la població de la importància de trucar als centres de primària abans d’anar-hi tret que es tracti d’una emergència. D’aquesta manera es redueix el risc de propagació del coronavirus en espais tancats.

La directora d’Atenció Primària de la Corporació, Imma Morató, explica que els professionals són els que acaben decidint quin tipus d’atenció es presta a cada usuari:

“Aleshores el que hem fet, seguint les recomanacions del Departament de Salut per tal d’evitar que hi hagi molta gent acumulada en llocs tancats és intentar de donar el màxim de resposta a totes les demandes dels usuaris però per via telefònica. El que és més important de tot és que els usuaris sempre truquin abans de venir al CAP i tant els gestors administratius com els metges decidiran en tot moment quin tipus d’assistència hem de donar: si han de venir al CAP i si es poden resoldre els dubtes a nivell telefònic”.

La campanya es difondrà a través de cartells, programes de mà, xarxes socials, ràdio i les televisions que hi ha als CAP.

Altres mesures que s’han pres des dels CAP de la Corporació per lluitar contra la pandèmia del coronavirus han estat la senyalització a les cadires per deixar l’espai suficient entre pacients, la instal·lació d’un roll up a les entrades dels centres amb les principals mesures a seguir abans d’accedir-hi, la senyalització a terra davant dels taulells d’admissions perquè els usuaris mantinguin les distàncies mentre esperen, o dispensadors de gel
hidroalcohòlic en diferents punts.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*