Kunfabo guanya el premi a la millor iniciativa emprenedora la Selva 2019

Iniciativa emprenedora 2019
Iniciativa emprenedora 2019

La marca de telèfons mòbils de baix cost Kunfabo és la guanyadora del premi a la millor iniciativa emprenedora 2019, un guardó que entrega cada any el Consell Comarcal de la Selva per reconèixer les experiències emprenedores més destacades de la comarca. La distinció a Kunfabo l’han anunciat des del Consell Comarcal de la Selva aquest dilluns:

Kunfabo és una marca d’smartphones i smartwatch de baix cost orientada al mercat africà. La seva creadora, Fadima Diawara, és resident a Sils i el seu projecte ha estat assessorat al Centre – Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners. L’acte de lliurament del premi ha tingut lloc aquest dimarts al Centre – Eix de Negoci de Santa Coloma de Farners i ha comptat amb la presència del president del Consell Comarcal, Salvador Balliu, el conseller d’Empresa, Eduard Colomé, i el director del Centre – Eix de Negoci, Martí Juanola. El premi també inclou un servei d’assessorament, un pla “mentoring premium” durant tot el 2020.

El guardó reconeix la tasca que ha portat a terme la Fadima com la millor iniciativa empresarial posada en marxa durant l’any 2019 d’entre gairebé 300 que s’han assessorat des del Servei de Creació d’Empreses de l’entitat.

A l’hora de fer aquesta distinció s’han tingut en compte aspectes com el caràcter innovador de la iniciativa (el primer telèfon intel·ligent dirigit exclusivament al mercat africà) el seu component social (l’accés a la tecnologia permet la inclusió digital a partir d’aplicacions que responen al context diari de l’Àfrica) i la seva capacitat de creixement (ja estan comercialitzant les 3.000 primeres unitats del producte).

Kunfabo, el primer smartphone africà

La Fadima va acudir fa gaiebé dos anys a El Centre Eix de Negoci buscant suport i assessorament. El seu projecte consistia en un prototip per a una nova marca de telèfon mòbil, però no trobava com dur-lo endavant.

A partir d’aquell moment el projecte va entrar a formar part del programa Test Us i es va plantejar un canvi d’estratègia, sobretot en dos aspectes: el mercat/públic objectiu al qual dirigir-se i la recerca del finançament per impulsar Kunfabo, que vol dir “estar en contacte”.

Amb un disseny competitiu i de low cost, el projecte de negoci té un rerefons social molt important: vol fer accessible la tecnologia a tothom, fomentar la inclusió digital i oferir al continent productes en sintonia amb el seu context.

El telèfon està equipat amb aplicacions africanes preinstal·lades per satisfer les necessitats dels consumidors locals, com ara: GEO localització de centres de salut, hospitals i farmàcies. També hi ha una app de receptes de cuina africana i una altra de música per donar visibilitat artistes locals. Els usuaris podran utilitzar un servei de missatgeria anomenat DIKALO desenvolupat per una Start-Up del Camerun.

Després de dos anys de posar-ho en marxa, el projecte ha esdevingut una realitat. Kunfabo és una empresa constituïda a Guinea, ha aconseguit finançament i ja està fabricant i comercialitzant el primer model, l’F99, amb 3.000 unitats.

El reconeixement de l’any passat va ser per l’empresa ROLLGI, que ha introduït a la comarca la modalitat esportiva roller ski i ha creat una escola de tecnificació d’aquesta especialitat. Els impulsors són Carles Artigas d’Anglès, i Arnau Boix, de la Cellera de Ter.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*