La Generalitat treu a informació pública l’estudi de la variant entre Sils i Riudarenes

Estudi variant C-63 entre Sils i Riudarenes
Estudi variant C-63 entre Sils i Riudarenes. Foto: Gencat

El Diari Oficial de la Generalitat publica aquest dijous l’anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de Sils i Riudarenes. La nova carretera ha de connectar en un futur la C-63, a Santa Coloma de Farners, amb l’autovia A-2, de manera que es reduirà considerablement el trànsit pel cas urbà de Sils i Riudarenes.

El Govern considerada com a més adient una variant de 6,2 quilòmetres que comença a l’autovia A-2, a l’enllaç amb la carretera Gi-555 i finalitza a l’enllaç est de la futura variant de la C-63 a Santa Coloma de Farners. Es preveuen dos nous enllaços per a facilitar la connectivitat.

L’alcalde de Sils, Eduard Colomé, ha explicat a laselva360, que aquesta obra suposarà també disposar d’un accés segur a les urbanitzacions de Vallcanera i Les Comes des de la GI-555, la carretera que uneix el municipi amb Hostalric i Massanes per un costat i amb Caldes de Malavella per l’altre:

“L’objectiu d’aquest projecte és reduir una part important dels vehicles, especialment els de gran tonatge, i això permetrà pacificar el trànsit en el tram urbà. A més, és una oportunitat per assolir un accés segur a Vallcanera i Les Comes des de la GI-555, una qüestió que ha sigut reclamada des de fa molt de temps. I, de fet, com Ajuntament hem demanat la prioritat d’aquest accés amb caràcter preferent sobre la resta del traçat, per tant és interessant que sigui per allà per on comenci l’obra. Finalment, i a la llarga, aquest projecte de variant permetrà que el tram urbà de la C-63 pugui passar a titularitat municipal, cosa que ens permetria regular-la millor i fer un manteniment molt més directe sense haver de dependre d’altres administracions i regular aquesta via de manera més satisfactòria per la gent de Sils”.

La via tindrà dos carrils -un per sentit- i, en alguns trams, un tercer per facilitar els avançaments. També està prevista la construcció de vies de servei per connectar els dos costats de la carretera. La inversió estimada per aquesta opció és de 37 milions d’euros.

L’estudi contempla una segona alternativa que es diferencia de la primera en el tram 1. D’aquesta manera, es connectaria aquest tram amb l’A-2 a l’actual enllaç amb la carretera C-63, disposant d’un nou traçat per l’est de Sils fins arribar a la Gi-555, a la nova rotonda que es preveu construir en aquesta part del poble. Aquesta alternativa necessita una inversió de 52 milions d’euros.

Els estudis estaran a disposició pública durant 45 dies.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*