Treuen a licitació el projecte de construcció de tres rotondes a la C-63, a Vidreres

C-63 Vidreres
Punt de la C-63 a Vidreres on fa dos anys van morir 4 joves.

La carretera C-63 entre Lloret i Vidreres és un dels punts negres de la xarxa viària catalana. En la última dècada s’han registrat 210 accidents. Un dels més greus que es recorden va tenir lloc ara fa dos anys i va acabar amb la mort de quatre joves i dos ferits greus després d’un xoc frontal entre un turisme i una furgoneta.

Per intentar reduir la sinistralitat d’aquesta via el Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret a la licitació el projecte de construcció de tres rotondes: una a Terra Fortuna, una altra a Puigventós i la darrera a Aiguaviva. Es tracta dels tres accessos a urbanitzacions amb més accidentalitat perquè els veïns han de creuar la via per entrar a la urbanització o incorporar-se en la circulació viària.

El Departament ja disposa d’una partida de quatre milions d’euros per executar les obres, que encara s’han de licitar. Si tot va bé, però, les obres haurien de començar a mitjans de l’any vinent.

L’alcalde de Vidreres, Jordi Camps, ha explicat que les rotondes augmentaran la seguretat dels veïns de la zona:

“Les tres rodones el que faran és garantir la seguretat als veïns d’aquests barris del poble i urbanitzacions perquè puguin accedir amb total tranquil·litat a casa seva. Per tant, aquests tres barris del municipi de Vidreres, en el moment en què es procedís a la construcció d’aquestes tres rodones podrien entrar amb tranquil·litat”.

Altres mesures de seguretat que s’estudien per aquesta via són els radars de tram així com carrils d’acceleració i desacceleració als accessos de les urbanitzacions.

Mou radar a l’entrada de Lloret de Mar

Al mes de febrer passat va entrar en funcionament un nou radar fix a la sortida del túnel Monturiol, a l’entrada del terme municipal de Lloret de Mar per la C-63. La velocitat màxima permesa en aquest punt és de 80 quilòmetres per hora. Aquest nou radar en complementa un altre que hi ha a la mateixa carretera en sentit contrari, a uns 700 metres de distància i en direcció a Vidreres.

Des del consistori vidrerenc defensen, però, un radar tram als llocs amb major sinistralitat. Amb aquesta actuació, juntament amb les rotondes als diferents punts foscos “es reduiria la sinistralitat i els veïns i veïnes es sentirien més segurs”, diu l’alcalde.

Actualment a la xarxa viària catalana hi ha 241 punts de control, dels quals 30 són radar tram.

Sigues el primer/a en comentar

Respon

Tu dirección de correo no será publicada.


*


*